כמה מלים על מיתרים. המרכז לתקשורת מקרבת.

זהו עסק שקיים מאז שנת 2000. ייחודו הוא בשני דברים: בְּצוות המתמחה בהנחיה, ליווי ואימון-מנהלים באחד התחומים היותר מאתגרים וחשובים שאני מכירה – תקשורת בין-אישית ותוך-ארגונית, והשני – שהוא מתנהל בדיוק לפי העקרונות והכלים שאותם אנחנו מלמדים, כך שהוא צבר וצובר ניסיון עצום בשטח.

מכאן נגזר גם האופן שבו אנחנו מקיימים את תהליכי ההטמעה, הליווי וההנחיה שלנו. הסדנאות, ימי-העיון וההרצאות שלנו מתאפיינים באינטראקציה מתמידה בין המנחה לבין המשתתפים, ברמת יישומיות גבוהה של "כאן ועכשיו", ששמה דגש על סיטואציות מחיי היומיום של המשתתפים, שכבר במהלך המפגש מתורגמות לדיאלוגים בָּרוח המקרבת. התוצאה מורגשת תוך-כדי הלמידה, וההתנסות המעשית מאפשרת לפחות לחלק מן המשתתפים/ות ליישם את הלקחים בעבודתם השוטפת בַּהמשך.

אנחנו מודעים לכך שכל ארגון הוא יישות בפני עצמה: מפגשי-ההדרכה מותאמים למטרות שונות, שיוגדרו על-ידי הארגון, והם יכולים להיות במתכונת של מפגש נקודתי, ליווי אישי למנהלים, הרצאה אינטראקטיבית, הדרכה לצוותים, סדנאות לכלל העובדים או למחלקות נבחרות וגם הכשרה של עובדים נבחרים לתפקידי הדרכה בתוך הארגון.

במרכז מיתרים אנו עובדים עם נוסחה וכלים המדויקים, שעוזרים לנו ולארגונים אחרים להתמודד עם אתגרים שכולנו מכירים בעבודתנו, ולפתור בעיות, תקיעויות וקונפליקטים שמעסיקים כמעט כל ארגון, בכל גודל שהוא.

אז יש לנו מה להציע לכם. הכלים שאנחנו מביאות אתנו עשויים לחולל שינוי משמעותי בארגון שלכם, בין אם מדובר במחלקה או בארגון כולו, ביחסי העובדים או המנהלים בינם לבין עצמם או בתוך מחלקות, או בסוגיות כלליות שמטרידות אתכם, כמו ניהול יעיל של ישיבות, תפקוד במצבי לחץ, שירותיות, היעדרויות, קושי בקבלת החלטות בדרגים שונים, כשלים בביצוע הוראות – בקיצור, כל מה שלרוב חוסם התקדמות באחת המחלקות או בארגון בכלל.

הנה כמה שאלות מכַוונות, שיעזרו לכם לדעת, אם מה שיש לנו להציע – יכול להתאים לצורכי הארגון שלכם. בכל מקרה, אלו באמת רק שאלות-גישוש ראשוניות, שנובעות מתוך ראיית-העולם שלנו, כמובן. אם וכאשר ניפגש, נבחן את הצרכים שלכם לרוחב ולאורך, ונתפור לכם חליפה שתתאים בדיוק לכם.

מה לדעתכם נחוץ בארגון שלכם כדי לייעל את תפקודם של עובדים ו/או מנהלים?
האם אמפתיה והקשבה יכולות לתרום לכך?
  1. מה נראה לכם המוקש המרכזי בארגון, שמעכב צמיחה והתקדמות?
  2. האם רמת שיתוף-הפעולה, המחויבות, או המעורבות של העובדים בארגון שלכם מְספקת מבחינתכם, או שהייתם רוצים לראות בה שינוי משמעותי?
  3. אילו שאלתם את העובדים – מה הם היו אומרים על מידת ההנאה והסיפוק שלהם בעבודה? האם הם היו מעידים, שהם חשים שההנהלה מקשיבה להם? שיש אכפתיות מצד ההנהלה כלפיהם? שברור להם מה הם תורמים לארגון?
  4. האם אתם חשים, שהשירות הפנים-ארגוני או החוץ-ארגוני נפגע עקב תקשורת בלתי-יעילה?
  5. האם יש מחלוקות בין מנהלים שונים, או בתוך צוותים, או בין בעלי תפקידים מסוימים ממחלקות שונות לבין עצמם – שלדעתכם מהוות מקור לקשיים בארגון?
  6. האם אתם מרגישים, שתדירות הקונפליקטים ורמת המתחים בתוך הארגון מפחיתות מן היעילות והתוצאות שהארגון שואף אליהן?

 השאלות האלו נובעות למעשה ה"אני מאמין" של מרכז מיתרים. אחרי עשרות שנות ניסיון בהנחיה, ליווי וייעוץ לסוגיו השונים, אנחנו יודעים ללא צל של ספק, שהאופן שבו אנחנו מתקשרים – בעיקר עם עצמנו, ובוודאי עם אחרים, הוא גורם-מפתח בעיצוב כל מערכת יחסים ובַסיכוי להגשמת המטרות שלנו באותה מערכת.

בכל ארגון שהוא – משפחה, גוף עסקי, או ארגון חברתי, יש 3 נקודות-תורפה קלאסיות,
שמכשילות את הסיכוי להצלחה:
  1. כל עוד אנחנו מתקשרים על-סמך ההנחה, שהצד השני "יודע" על מה אני מדברת ולכן אין צורך להסביר לו
  2. כל עוד האופן שבו אנחנו מביעים – או שומעים – חוסר שביעות-רצון הוא שיפוטי וביקורתי
  3. וכל עוד בקשות נשמעות כמו דרישות, ויש לנו ציפיה לא-מדוברת, שהצד השני חייב למלא אותן

הסיכוי לאי-הבנות, קונפליקטים, מתחים, תגובות קשות והעדר-ביצועים – גבוה ביותר. יותר מזה. אם מושגות תוצאות – זה רק משום שהופעל איזשהו סוג של לחץ על אנשים. ואנשים לא יכולים לתת את מיטבם לאורך-זמן בתנאי לחץ, מתח, חשש וחוסר-סיפוק.

כאן מרכז מיתרים נכנס לתמונה. מה שיש לנו להציע הוא בדיוק בתחומים האלו – של תקשורת ויחסים. בסופו של דבר, כולנו יודעים כבר, שארגון מורכב מסך כל הפרטים שבו. לכן, כשאיכות-החיים של העובדים והמנהלים בארגון משתדרגת, יכולתו של הארגון להשיג את מטרותיו עולה פלאים.

את כל המידע המלא על נושאי הסדנאות והתהליכים שאנו מלווים בארגונים תוכלו לקבל מאיתנו במייל. תוכלו להתרשם מארגונים שעבדנו איתם, תשמעו משובים ועוד…

ואולי נתראה….

אתם מוזמנים מאד להתקשר אלינו ולקבוע פגישה.  נשמח לשוחח איתכם – על כל שאלה שעשויה לעלות לכם.

עוד אודותינו ניתן לקרוא כאן

תגובות

תגובות