(רגע, מה עם בתכם??? וגם – ארבעה בנים… מה עם הבנות? טוב, נושא למסר נפרד… מזל שיש ארבע קושיות…).

טוב, אז איך היה אצלכם?

הגדה (= אמירה) משמימה של טקסט עלום, שכמה מבוגרים מוזרים מתעקשים לקרוא אותו בקול וכמה זאטוטים רעשנים מתעקשים להתעלם ממנו?

או, אולי - הגדה במובנה העמוק, הפחות מוכר, שהוא "גילוי"? ואז – קריאה משותפת, עם רב-שיח כלשהו, רב-גילי, רב-ערוצי, שיש בו עצירוֹת, הקשבה, עניין, גילוי?

אין צורך להגיד (לומר) מה הגרסה המועדפת עלי. ולא רק בליל-הסדר.

אז למרות שגם אצלנו גרסת התגלית לא הצליחה להתרחש הפעם, עדיין מיקי (אחותי) ואני זכינו לכמה רגעי קסם בליל-הסדר שלנו, ששבו והמחישו לנו את כוחה הפלאי של האזנה. (שמתרחשת כשיש צד שמקשיב לצד המַגיד…).

הפואנטה המרכזית כאן, שמלווה אותי כמובן מאז ילדותי אבל בוודאי בזכותה של "תקשורת מקרבת", היא חיוניותה של ההקשבה. שמרוב המחסור העז בה, רוב העולם נופל לפחח ה"הגדה" (במובן דיבור) ושוכח את קסם ההאזנה.

ובכל זאת, כמה קל, פשוט קל, לחולל את המהפך הקטן-ענק הזה, ולעבור מהגדה להאזנה בעזרת 33 משפטים בלבד. ולראות את הקסם קורה, שוב, מול עינינו.

כדי לשמור על פרטיות הנפשות הפועלות, אשרטט לכם תמונה דמיונית, השאובה מזו שהתרחשה באמת ושונה ממנה.

נניח שבאמצע הסדר, הבת שלכם אומרת "אני רוצה הביתה". (וכמובן, לא משנה מי יגיד  זאת – הבת, בת-הזוג, בן-הזוג, הילדים-של, האמא-של וכו' וכו').

מה עושֶה האינסטינקט ה"מגיד" (אומר) שלנו?

עונה לה!

ואכן, יש שפע אפשרויות שלימד אותנו העולם המתווכח -

- "עכשיו הביתה? אנחנו באמצע!"

- "מה רע לך פה? תראי כמה ילדים יש פה!"

- "הנה, תראי איזה משחק נהדר! את אוהבת אותו!"

- "את חייבת לעשות דווקא?"

- "תהיי בשקט! תראי איך כל הילדים מתנהגים יפה!"

וכו' וכו' וכו'…

ומה אפשר אחרת? כשההגדה היא גילוי?

להקשיב!!!

ואת הקושיות להפוך לשאלות מתעניינות, שמנסות להבין את החוויה של הילדה, להיות איתה – גם אם לא מסכימים לבקשה שלה ("הביתה")!!!

כי כשלא נבהלים מהמלים (כי זה לא או-או, שנלך הביתה או נתווכח), וזוכרים שמאחוריהן יש תמידי איזושהי חוויה (שונה לגמרי משלנו), וכשהמטרה שלנו היא לא "לְנצח" (כי אין כאן אויבים) אלא "להתקרב" – קורה נס.

- "את אומרת שאת רוצה הביתה, כי בבית יותר כיף לך?"

- "את רוצה הביתה כי את לא מכירה כאן את כל האנשים?"

- "את רוצה אולי שאני אשחק איתך, כי אותי את מכירה?"

וכו' וכו' וכו'…

ורק אחרי כן להגיד (אמירה) מה שיש לנו להגיד, ואז ממש לא נחוץ שום שימוש בכוח.

קשה לתאר את ההתרככות בגוף של הילדה (האשה, האיש, האב, האם…), כשהרגע הקסום הזה של האזנה מתרחש.

כש"הגדה" הופכת להיות "גילוי", כשאין מלחמה אלא התקרבות, כשאין חזקים יותר וחזקים פחות (בגלל גיל, גודל, מוצא, מגדר…).

אז הנה ארבע ההזמנות שאני מניחה לפניכם/ן הפעם (כנגד ארבע הקושיות…) (חחח, סידרתי אתכם?)

1. מגשרים על-פני הבדלי כוח ופריבילגיה

למי שרוצים לחוות מקרוב את קסם הגישור-מבוסס-ההקשבה – יש עוד כמה מקומות לסדנה האחרונה של מיקי בביקורה זה - סדנה מרוכזת, בת יום אחד, שבה תגלו… את עצמכם – בעיקר כמגשרים/ות – בַּמצבים המאתגרים (לעתים מאד) של מפגש עם פערים בין שני הצדדים – השכלה, מוצא, מעמד, מגדר (ואני מוסיפה – גיל, עם רמז לגישור במשפחה, שארחיב עליו בסמינר עצמו…).

20.4.2017, מכאן נכנסים וגם נרשמים>>>

2. "לגעת במלים"

למי שטרם הכירו את יכולת הבריאה הפלאית של תקשורת מקרבת… לקראת המחזור הבא (שייפתח ביוני, אבל הביקוש אליו כבר החל…), רשמו לכם ביומן!!! (ממש ממליצה, כי בעוד רגע תשכחו. אני יודעת, ניסיון אישי…).

מפגש המבוא לקראת הקורס יתקיים ב- 15.5.17 - כל הפרטים כאן>>

וכאן תמצאו את כל הפרטים על הקורס עצמו – "לגעת במילים">>

טוב, ואם אני לא רוצה ללכת לאף מקום, רק להאזין בבית (ולהתמלא)?

3. "משקופה לבלתי-נראית"

זאת השיחה המאד-גלויה, מלאת הגילויים ("הגדה"), שארגנתי ב-ד-י-ו-ק לכבוד החג המיוחד הזה (במיוחד לנשים, אבל וואללה, גם גברים מאד מאד מוזמנים), שיחה אישית מאד על מסע-חיים לחירות פנימית של שתי נשים, יולי ארנובל ואני (ארנינה).

שיחה ממחשב-למחשב, שניהלתי עם יולי, אשה מיוחדת במינה (בעיני), מטפלת רבת-ניסיון, אמיצה, חוקרת ותלמידה בלתי-נלאית (מאד מזכירה לי אותי, אבל בסגנון אחר לגמרי, שגם זה מרתק).

יולי, שילדותה בתחושה שהיא "שקופה" הובילה אותה ליצירת עולם משלה, ואני, שרוב ימיי חייתי "חיים כפולים", הובילו אותי ליצירות אחרות…

מתגובות שכבר הגיעו אל יולי (שפרסמה כבר את השיחה בקהילה שלה), אני מבינה שא/נשים שאבו השראה רבה משיחתנו.

מאחלת גם לכם/ן האזנה עתירת-תגליות, בקישור הזה>>>

ואחרון חביב מאד מאד!

4. "מודל הבית"

הקורס המקסים להורים שיצרתי באהבה עצומה בפלטפורמה החדשה להורים, HOME ONLINE. שאם עדיין לא נחשפתם, נרשמתם או לפחות קראתם עליה,, אתם פשוט מפסידים…

ממש היום עולה לאוויר השיעור השני מתוך 7 השיעורים בקורס, בהנחייתם של 4 מנחים, ובהתרגשות גדולה אני אומרת לכם – שאילו ראיתם את החומרים ודפי-העבודה בקורס שאניי מנחה, הייתם פשוט מתעלפים…

כאן תוכלו להירשם לקורס "מודל הבית", לקבל את 7 סרטוני-ההיכרות, להתוודע לתכנים, לקרוא, להרגיש, להבין, להתרגש – ולהירשם לקורס עצמו! כל הפרטים כאן>>

ויש לי נ.ב. אחד חשוב -

תודה לגדעון כהן, שבקריאה בבלוג שלו גיליתי את מה שידעתי מבלי לדעת במשך שנים, שלא-יכול-להיות ש"הגדה" משמעותה קריאה מעיקה בחומר מיושן ופטריארכלי, אלא משהו אחר. גילוי. תגלית. כאן גדעון כתב את החומר המרגש הזה>>>

תגובות

תגובות